tirsdag 13. august 2013

preikestolen

Preikestolen er en stor stol der alle prester drar for å preike. Den befinner seg i fjellet over Lysefjorden i Rogaland. Det tar omtrent to timer, mange tårer og litt svette å komme seg ut på platået. Om sommeren drar tusenvis av prester (les: turister) opp i fjellet for å se på utsikten. Disse turistene har ikke lært å kle seg og prøver å bestige fjellet i ballerinasko, flipflops og lakksko. Noen tar det til et nytt nivå og legger til mange smykker, skinnjakker og stramme dongeribukser. Helt greit for meg, jeg går i treningstøy.



dette er noe prestene går for å se
måtte lufte beina

en liten båt på havet
 På denne ekspedisjonen måtte jeg ha med meg et par støttekontakter i frykt av å ikke komme ned igjen. Lite visste jeg at det var så langt å gå. Og så innihampen mange oppoverbakker. De var tunge.


en glad og uvitende miriam 

to støttekotakter



dette er platået, der alle preiker på

meg og mine søte støttekontakter er glade for å ha nådd toppen
Det var en ganske fin tur. Anbefales, men ikke om sommeren. Da er det kø. Lang kø. Da går det seint.

Hopp og hei, leverpostei!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar